İnternet ve sosyal medyanın gelişimi teknoloji sektöründeki en hızlı gelişmeler arasında yer alıyor. Sosyal medya gelişen sektörlerden olan mobil sektörüne de girmesiyle iletişimin önemli bir parçasını oluşturmaya başladı. Kitlelere yönelik olarak doğru şekilde iletişim yapmak büyük önem taşır.
Dünya, Facebook’u aktif olarak kullanıyor. Özellikle kitlelere buluşmayı, onlarla bağ kurmayı hedefleyen birçok parti, kurum, kuruluş, medya ve basın, Facebook’un sunduğu fırsatlardan yararlanıyor. Facebook, tıpkı markanın internet sitesi gibi, kurumsal kimliğin vazgeçilmez bir parçası haline geldi diyebiliriz. Facebook dışındaki platformların da mutlaka değerlendirilmesi gereklidir
Facebook’tan sonra en çok kullanıcı sayısına sahip sosyal ağlar arasında yer alan Twitter, doğru kullanıldığında özellikle Kitlelere ulaşmada çok iyi sonuçlar elde edilmesini sağlıyor. Kitle ilişkilerinde hız faktörüne önem veren kurum ve kuruluşlar için Twitter’da bulunmak önemli. Facebook’a alternatif olarak gösterilen Google Plus’ın da kullanıcı sayısı artıyor. Alternatif biçiminde değil ancak Facebook’u tamamlayacak bir şekilde, özellikle dijital dünyadaki gelişmeleri yakından takip eden kitleye ulaşmak adına, kullanılması yararlı olabilir, tabi ki youtube’de unutmamak gerekir.
Medya yönetiminde şu unutulmamalıdır: Haber demek görüntü demektir. Görüntü yoksa haber de yoktur. Görüntü ne kadar iyiyse haber de o kadar iyidir. Fotoğraf ne kadar büyükse, haber de o kadar büyüktür. Medyanın her seferinde aynı görüntüyü kullanmasını beklemek hatadır. Farklı bir görüntü sunmak ya da medyaya farklı görüntü sağlamak haberi dinamik tutar. Konunun gündemdeki tazeliğini korumayı sağlar. Demek ki başarılı bir medya yönetimi için yalnızca başkan ve yakın ekibinin değil, tüm birimlerin ortak iletişiminin sağlanması ya da öncelikle tüm ekibin bir bütün olarak yönetilmesi gerekmektedir.
Diş Hekimi Kürşat Çavuşoğlu’nun İstanbul’da gerçekleşen 5.Türkmen Basın Konseyi Kurultayı’nda “Özgür İfade” oturumunda sunduğu tebliğ.
Dünya, Facebook’u aktif olarak kullanıyor. Özellikle kitlelere buluşmayı, onlarla bağ kurmayı hedefleyen birçok parti, kurum, kuruluş, medya ve basın, Facebook’un sunduğu fırsatlardan yararlanıyor. Facebook, tıpkı markanın internet sitesi gibi, kurumsal kimliğin vazgeçilmez bir parçası haline geldi diyebiliriz. Facebook dışındaki platformların da mutlaka değerlendirilmesi gereklidir
Facebook’tan sonra en çok kullanıcı sayısına sahip sosyal ağlar arasında yer alan Twitter, doğru kullanıldığında özellikle Kitlelere ulaşmada çok iyi sonuçlar elde edilmesini sağlıyor. Kitle ilişkilerinde hız faktörüne önem veren kurum ve kuruluşlar için Twitter’da bulunmak önemli. Facebook’a alternatif olarak gösterilen Google Plus’ın da kullanıcı sayısı artıyor. Alternatif biçiminde değil ancak Facebook’u tamamlayacak bir şekilde, özellikle dijital dünyadaki gelişmeleri yakından takip eden kitleye ulaşmak adına, kullanılması yararlı olabilir, tabi ki youtube’de unutmamak gerekir.
Medya yönetiminde şu unutulmamalıdır: Haber demek görüntü demektir. Görüntü yoksa haber de yoktur. Görüntü ne kadar iyiyse haber de o kadar iyidir. Fotoğraf ne kadar büyükse, haber de o kadar büyüktür. Medyanın her seferinde aynı görüntüyü kullanmasını beklemek hatadır. Farklı bir görüntü sunmak ya da medyaya farklı görüntü sağlamak haberi dinamik tutar. Konunun gündemdeki tazeliğini korumayı sağlar. Demek ki başarılı bir medya yönetimi için yalnızca başkan ve yakın ekibinin değil, tüm birimlerin ortak iletişiminin sağlanması ya da öncelikle tüm ekibin bir bütün olarak yönetilmesi gerekmektedir.
Diş Hekimi Kürşat Çavuşoğlu’nun İstanbul’da gerçekleşen 5.Türkmen Basın Konseyi Kurultayı’nda “Özgür İfade” oturumunda sunduğu tebliğ.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder