13 Mart 2012 Salı

Arabistan'a niyet Irak'a kısmet


Son 2 yıldır yüzde 15 büyüyen Yaşar Holding bu yıl da benzer bir büyüme oranını yakalamak için atağa kaktı.
Yaşar Holding Başkanı İdil Yiğitbaşı ve İcra Başkanı Mehmet Aktaş atağın öncelikle komşu ülkelerden başlayacağının altını çizdi. Türkiye’de 18.7 milyon hane olduğuna dikkat çeken İdil Yiğitbaşı, “B hanelerin yüzde 78.2’sinde Pınar ürünü var. 10 evden 8’inde girdik. Yani 60 milyon insan Pınar ürünü tüketiyor” diye konuştu.



Hedef 6 milyar TL ciro

"Ambalaj olarak 10 kategoride 600çeşit ürünümüz var” diyen Yiğitbaşı, “Bu yılın ilk iki ayındaki gerçekleşmeler yüzde 15 büyüme hedefini yakalayacağımızı gösteriyor. Önümüzdeki 5 yılda da ciromuzu iki katına çıkartarak 6 milyar lira konsolide ciro hedefliyoruz” şeklinde konuştu.

Körfez ve Ortadoğu’dada ciddi bir büyüme potansiyeli yakaladıklarını belirten Yiğitbaşı, “Dubai, Abu Dabi 40’ıncı yılını kutluyor. Bunun 30 yılında Pınar var. Bu bölgeye ilk olarak labne ürünü ile girdik. Bir Arap’a Pınar diyorsunuz, hemen ‘labne’ diyor. Pınar Labne’nin bu bölgedeki pazar payı yüzde 40 civarında.O bölgeye 35-40 milyon dolarlık mal satıyoruz. Ağırlık olarak Labne var” dedi. Bölgede Türk etkinliğinin de arttığını belirten Yiğitbaşı, “Bilboardlara bir bakıyorsunuz, bir yerde Kanuni, bir başka yerde Hürrem var. İlgi çok büyük” değerlendirmesi yaptı.

Türk markaları önde

Şimdi Irak’ta büyüdüklerini belirten Yiğitbaşı, “Oraya özel bir kahvaltı ürünü geliştirdik: Breakfastcream. Yani kahvaltı kreması.Kaymak benzeri bir ürün. İlk olarak Suudi Arabistan için planlamıştık ama Irak’ta çok ciddi bir pazar kazandı” dedi.

Ortadoğu’da ciddi bir pazar olduğunu belirten Yiğitbaşı şunları söyledi: “Bu bölgede Türk markalarını daha güçlü görüyoruz. Ayrıca markalarımızın biliniyor olması da bize güç veriyor. İnsan kaynağını da oralara göndermek gerekiyor. Bundan sonra arkadaşlarımızı yurtdışında daha fazla görevlendireceğiz.”

10 yılda 10 markada güçlü bir adayız

İcra Başkanı Mehmet Aktaş, Pınar, DYO ve Develux’ün Turquality markası olduğunu kaydetti. “Türkiye, önümüzdeki 10 yıl, 10 dünya markası çıkarmayı hedefliyor. Pınar bu anlamda çok güçlü bir aday” diyen Aktaş, Pınar’ın sadece Türkiye’de değil, yurtdışında da tanınmaya başladığını vurguladı. Aktaş, “Fransa’da, İsviçre’de ve İngiltere’de Pınar markalı ürünleri bulabiliyoruz. Almanya’da üretim yaptırıyoruz” dedi. Mehmet Aktaş, Almanya’da işlenmiş balık ürünlerinin de satıldığını ifade etti

Şirket satın alabiliriz BAE’de hedef üretim

Mehmet Aktaş, yaptıkları ihracat ile dış şirketlerinin cirosunun 140 milyon dolara ulaştığını belirtti. Aktaş, “ İhracat artı dış şirketlerimizin şu anda toplam ciro içinde yüzde 10 payı var. Bu payı önümüzdeki 3 yıl içinde yüzde 20’ye çıkarmayı hedefliyoruz” dedi. Ortadoğu’da özellikle Birleşik Arap Emirlikleri’nde (BAE) üretimi düşünebileceklerini belirten Aktaş, “Fırsat olursa yurtdışı ve yurtiçinden şirket satın alabiliriz” diye konuştu.

BUGÜN

Hiç yorum yok: